Ana içeriğe atla

Mekânlar, Varlıkların İçindedir -Ergün ARIKDAL







Bir dinleyicimiz, “İnsan zihninde, cenneti de cehennemi de yaşar, deniyor. Biz Bcenneti ve cehennemi zihnimizde nasıl yaşarız, bu nasıl bir haldir, böyle hal yaşayan insanlar var mıdır?” diye sormuş.

Bu, “zihnimizde yaşama” meselesi; huzur veya huzursuzluğumuzun, güven veya güvensizliğimizin, mutluluk veya mutsuzluğumuzun, acımızın, ıstırabımızın sorumlusunun kendimiz olduğunu ifade etmektedir. Birçok üzüntümüz, bütün büyük ıstıraplarımız kendi kendimize yarattığımız bir cehennem hayatıdır. Tabi burada cinaslı olarak başka bir şey daha var. Aslında varlık dünyada enkarne olduktan sonra birçok halet yaşar, birçok birikimi vardır. Kendine göre yaratmış olduğu psişik şuuraltında, derin şuuraltında birtakım kayıtlar bulunur. Bunlar onun, vicdanı vasıtasıyla veya ahlak duygusu, günah duygusu vasıtasıyla kaydetmiş olduğu şeylerdir ve bedeninden ayrıldıktan sonra da kaybolmazlar. Bunlar beyinle beraber mezarlıkta kalacak değillerdir. Bütün hepsi beyne kaydolur ve beyin vasıtasıyla da esiri bedene, enerji bedene veya bizim psişik varlık olarak ifade ettiğimiz perisprital bedene kaydolurlar.  Yani hiçbir şey unutulmaz, hiçbir şey yok olmaz. Bütün dünya hayatımız ve öncesi, fizik kâinatla ilgili anılara ait ne kadar bilgimiz varsa, hepsi bizde mevcuttur.  Eğer bizde bir ayıp, günah, kusur, acı, ıstırap duygusu yaratan birtakım hareketlerimiz 
olmuşsa, elbette bunları daima hatırlarız. Vicdanımızın hakemliği altında bazı olaylar bizim için hep tekrar edecek ve bunlar bizim cehennem hayatımızı meydana  getirecektir. Ama aynı şekilde huzur verici hareketlerimiz mevcut ise, bunlar da bizim cennet hayatımızı meydana getirecektir. Mesela İslam dininde “Kötülükten men et, iyiliğe teşvik et,” diye güzel bir kural vardır. İslam insanlara, kötülükle mücadele etmek, başkalarını kötülükten men etmek için uğraşmak ve onların iyilik yolunda ilerlemelerini sağlamak gibi pozitif ve vicdani değerler, kâinat kanunlarına uyum sağlamış hareketler içerisinde olmayı tavsiye eder. Bunu bir ahlak sistemi olarak ortaya koymuştur. Şimdi eğer siz de bu şekilde hareket etmişseniz yani bütün hayatınız boyunca pozitif işler yapmış ve çevrenizdeki insanları da buna teşvik etmişseniz, sizin için cennet hayatı; bu yaptığınız hareketlerin sonucunda ortaya çıkan büyük bir ruhi huzurdur. Yoksa o huzuru sembolik olarak yorumlayan birtakım şekiller değildir. 

Sonuç olarak cennetimizi de cehennemimizi de bu şekilde kendimiz yaratırız.

Ergün Arıkdal, "Pozitif Yaşam" adlı kitabından alıntıdır

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sembolizm Dersleri -5 Rakamı ve İçerdiği Sembolik Anlamı

Aritmetik sayı dizisinde İlk çift ve tek sayısının toplamından oluşmuştur (2+3=5). Kutsal 60 sayısının 1/12’sidir. Öte yandan, ilk dokuz sayının ortasında bulunması nedeniyle, beş sayısında var olan bu birleştiricilik ve merkezilik özelliği, onun madde ve biçimde bir denge ve uyum sağladığı görüşünü ortaya koyuyor. Romen rakamı ile gösterilen (X) harfinin üst kısmı (V) beş olup, On' un yarısıdır. Dünyanın eski uygarlıklarının sembolizminde, Orta Amerika, Afrika, Çin, Hindistan’da yaşayan Dogonlar, Mayalar, Aztekler, Bombarlar’da saptandığı gibi, genel olarak, tek sayılar ERKEK, çift sayılar ise hep DİŞİ olarak değerlendirilmiştir. Bu görüşün ışığı altında beş’in dişi İki ile erkek olan Üç’ü eşleştirdiğini görmekteyiz. Öte yandan, iki sayısı dişi ve dünyevi (dünyaya ait) üç ise erkek ve semavi (göğe ait) olduğundan, beş aynı zamanda yerle göğü de birleştiriyor. Beşte hem erkek hem dişi prensip bulunduğundan iki cinsiyetti (androgyne) (androjin) bir sayı yani hünsal...

Sembolizm Dersleri -6 Rakamı ve İçerdiği Sembolik Anlamı

Altı sayısı en küçük yetkin sayıdır; kendisi dışındaki tüm tamsayı çarpanlarının toplamına eşittir.  Örneğin: (6=1x2x3=1+2+3) 2 ile 3' ün, bu kez, çarpımlarıyla oluşuyor. Altı sayısı GRAFİK SEMBOLİZM ’ de bir altıgen ve onun yarattığı attı köşeli yıldızla özdeştirilmektedir. Salamon’un mührü veya David’in kalkanı denilen ve bugün İsrail’in ulusal amblemi olan bu yıldız, ters yönde iç içe geçmiş iki eşkenar üçgenden oluşuyor ve SU ile ATEŞ arasındaki dengeyi işaret ediyor. Diğer bir deyişle birbirinin karşıtı iki şeyi birleştiren bir şekil olduğu gibi, dikine duran üçgenin ayna görevini yapan su üzerindeki ters görünümü yansıtıyor. Salomon’un mührü şeklinde görülebileceği gibi, tepe noktası yukarıda olan üçgen, Hıristiyan ikonografisinde İsa’nn tanrısal karakterini betimlemektedir. Tepe noktası aşağıda olan üçgen ise bu karakterin O’NUN fiziki ve insancıl görünümünde yansıdığını hatırlatır gibidir... Sembolizm Dersleri 6 6, diğer çift sayılar gibi, Ay’ın çe...

2024-2025 Yılı Programı Uygulamalı Atölye Çalışması Başlıyor!

Ankara Ruhsal Araştırmalar Derneği 2024-2025 Yılı Programı Uygulamalı Atölye Çalışması: Kendini Bilmek Tanıtım Konferansı Spritüel bilgiler ve öznelleştirilmiş meditasyonları içeren Kendini Bilmek Atölye Çalışmalarımızda sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız. Atölye Çalışmasının Ana Konu Başlıkları: ▪️Bedenimizle İlişkimiz ▪️Duygular Ve Düşünceler ▪️İmajinasyon, İrade ▪️Pozitif Ve Negatif Duygular Ve Düşüncelerin Hayatımızdaki Etkileri 🗓️ 15 Ekim 2024 ⏰ Saat: 19:30 📍 Dernek Merkezi Ve İnstagram Canlı Yayın Selam Ve Sevgilerimizle 📍Adres: Tunalı Hilmi Caddesi Seğmenler İşhanı No: 96 Kat: 4 Daire: 14 Kavaklıdere/ANKARA

Enkarnasyon Nedir? Dr. Bedri Ruhsalman

Enkarnasyon Nedir? Enkarnasyon ete girmek demektir. Yani ruhların bir beden aracılığı ile belirmesidir. Böyle bir ilişki , ruh ile maddeyi birbirine bağlayacak olan bir aracıya ihtiyaç gösterir ki, buna Perispiri denir. Yani ruh, kendinde saklı olan tesir gücü ile, perispiri aracılığı ile ineceği dünyaların maddelerinden o dünyadaki yoğun bedenini kurar. Kaba madde ile sıkı bir bağlantı demek olan bedenlenme veya enkarnasyon olayı, dolayısı ile serbest irade ve şuurda da bir daralma ve bir nevi kararmaya sebep verir. Tekâmül ihtiyaçlarımızın belirli hale getirdiği bir takım tertipler, sevk edişler himaye ve yardım atmosferi içinde bir hayat mevzu bahistir. Ve dünyada bunlardan kurtulup kaçmak bizim elimizde olmaz. Enkarne olmuş varlık, bütün bu şuurlu tertip ve nizamın mana ve maksadından habersiz olarak bazı merhaleleri aşmak ve bir kısım yetenekleri geliştirme olanaklarına sahip olur. İstenilende zaten budur. Üstad isimli bedensiz bir dostumuz şöyle demektedir. ...

İnsan Nasıl Tekâmül Eder? Arad Salı Konferansı Yayını

  Ankara Ruhsal Araştırmalar Derneği tarafından halka açık ve ücretsiz olarak yapılan Salı Konferansının İnstagram yayınını izleyebilirsiniz. Arad salı konferansları 1990 yılından beridir aralıksız olarak düzenlenen, sadece pandemi döneminde ara verilen dernek faaliyetlerinden biridir. Günümüzde ayda bir kez olmak üzere bu konferanslar devam etmektedir. 16 Nisan 2024 tarihinde yapılan son konferansta "İnsan Nasıl Tekâmül Eder?" konusu işlenmiştir. Konferans İlan Metni: Konferanslara genellikle şöyle başlarız: konferans başlığında bulunan kelimelerin kavram karşılıkları nedir, bunları açıklayarak başlarız çünkü kavramlara yüklenen anlamlarda birleşmezsek anlatmak istediğimiz konunun anlamını aktarma imkanını da bulamayız. Dolayısıyla İnsan nedir ve tekamül nedir bu iki konuyu anlattıktan sonra insan nasıl tekamül eder konusunu anlatmaya başlayacağız. Tekamül gözlemlenebilir bir şey midir eğer öyleyse bunu gözlemleyebilir miyiz bu konuya değineceğiz. Tabii bu arada tekamül, en...