Ana içeriğe atla

İnsan yeryüzünde niçin vardır?


Dikkat edilirse, "İnsan niçin vardır?" demedik, "İnsan yeryüzünde niçin vardır?" dedik... Bu iki cümle bizce farklı anlamlar ifade ederler. Çünki İnsan, evrensel bir kişiliktir. İnsan, sadece yeryüzü insanı değildir. İnsan, pek çok yerde bulunan bir varlıktır. Fakat dünya beşeri, sadece dünyamızda yaşamakta olan insandır. Gerek biyolojik, gerekse psikolojik ve sosyal yapısıyla özellik arz eden insan, dünya insanıdır. Diğer varlıklarla olan irtibatlarımız çok zayıf olduğu için, şimdiki hâlde sadece yeryüzü insanını (beşeri) elde etmiş olacağız. Burada söyleyeceklerimizin dünya insanı için geçerli bir anlamı olacaktır. Bu tarifimizin evrensel bir hüviyeti olmayacaktır. 

Çünkü dünya insanı hayatının manası başka, dünya dışında herhangi bir gezegende yaşayan bir varlığın hayat manası başkadır. Hepsinin de ortak olduğu bir amaç aranırsa, TEKÂMÜLDÜR diyebiliriz. Veya hepsinde bulunan büyük eyleme geçme isteğini "tekâmül" olarak ifade edebiliriz. Her varlığın içinde bulunan ve onu durmadan ileriye doğru iten güç, "Tekâmül Edeceksin" bilgisidir. Bu, bütün evrende mevcut olan varlıklar için en büyük motivasyondur.




Her ne yaparsak yapalım, insan varlığı bir gelişim içerisindedir. Gelişim, yani tekâmül; tecrübe, görgü ve sonunda elde edilen bilgiye bağlı olarak istidatların gelişmesiyle ortaya çıkar. Buradaki istidat, sadece birtakım maharetler    ve beceriler manasına gelmez. Buradaki istidat, kısmen yetenek, kısmen de bedene bağlanmış, bedene enkarne olmuş ruh varlığının öz bilgilerini ortaya koyabilmesi demektir. 

Tam manasıyla algılayıp, tam manasıyla anladığı ve yine tam manasıyla diğer bilgilerinden ayırt edip sonradan büyük bir senteze bağladığı bilgileridir. Hayatın anlamı, özet olarak, yavaş yavaş ortaya çıkan şu sonucu bize getiriyor: İnsan tabiatla, toplumla ve kendisiyle beraber yaşamaktadır. Tabiat olayları, toplum olayları ve bireysel olaylar, yani günlük hayatımız ve her şeyimiz, bizim, sonuçta tecrübemizi ve bundan kaynaklanan görgümüzü ve gene bundan kaynaklanan bilgimizi meydana getirecektir. Bilginin ortaya çıkması, tekâmülün çok çeşitli yönlerde ve çeşitli boyutlarda sürüp gitmesini sağlayan en büyük faktördür.

Ergün Arıkdal-Kendini Bilmek Kitabı

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sembolizm Dersleri -5 Rakamı ve İçerdiği Sembolik Anlamı

Aritmetik sayı dizisinde İlk çift ve tek sayısının toplamından oluşmuştur (2+3=5). Kutsal 60 sayısının 1/12’sidir. Öte yandan, ilk dokuz sayının ortasında bulunması nedeniyle, beş sayısında var olan bu birleştiricilik ve merkezilik özelliği, onun madde ve biçimde bir denge ve uyum sağladığı görüşünü ortaya koyuyor. Romen rakamı ile gösterilen (X) harfinin üst kısmı (V) beş olup, On' un yarısıdır. Dünyanın eski uygarlıklarının sembolizminde, Orta Amerika, Afrika, Çin, Hindistan’da yaşayan Dogonlar, Mayalar, Aztekler, Bombarlar’da saptandığı gibi, genel olarak, tek sayılar ERKEK, çift sayılar ise hep DİŞİ olarak değerlendirilmiştir. Bu görüşün ışığı altında beş’in dişi İki ile erkek olan Üç’ü eşleştirdiğini görmekteyiz. Öte yandan, iki sayısı dişi ve dünyevi (dünyaya ait) üç ise erkek ve semavi (göğe ait) olduğundan, beş aynı zamanda yerle göğü de birleştiriyor. Beşte hem erkek hem dişi prensip bulunduğundan iki cinsiyetti (androgyne) (androjin) bir sayı yani hünsal...

Sembolizm Dersleri -6 Rakamı ve İçerdiği Sembolik Anlamı

Altı sayısı en küçük yetkin sayıdır; kendisi dışındaki tüm tamsayı çarpanlarının toplamına eşittir.  Örneğin: (6=1x2x3=1+2+3) 2 ile 3' ün, bu kez, çarpımlarıyla oluşuyor. Altı sayısı GRAFİK SEMBOLİZM ’ de bir altıgen ve onun yarattığı attı köşeli yıldızla özdeştirilmektedir. Salamon’un mührü veya David’in kalkanı denilen ve bugün İsrail’in ulusal amblemi olan bu yıldız, ters yönde iç içe geçmiş iki eşkenar üçgenden oluşuyor ve SU ile ATEŞ arasındaki dengeyi işaret ediyor. Diğer bir deyişle birbirinin karşıtı iki şeyi birleştiren bir şekil olduğu gibi, dikine duran üçgenin ayna görevini yapan su üzerindeki ters görünümü yansıtıyor. Salomon’un mührü şeklinde görülebileceği gibi, tepe noktası yukarıda olan üçgen, Hıristiyan ikonografisinde İsa’nn tanrısal karakterini betimlemektedir. Tepe noktası aşağıda olan üçgen ise bu karakterin O’NUN fiziki ve insancıl görünümünde yansıdığını hatırlatır gibidir... Sembolizm Dersleri 6 6, diğer çift sayılar gibi, Ay’ın çe...

2024-2025 Yılı Programı Uygulamalı Atölye Çalışması Başlıyor!

Ankara Ruhsal Araştırmalar Derneği 2024-2025 Yılı Programı Uygulamalı Atölye Çalışması: Kendini Bilmek Tanıtım Konferansı Spritüel bilgiler ve öznelleştirilmiş meditasyonları içeren Kendini Bilmek Atölye Çalışmalarımızda sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız. Atölye Çalışmasının Ana Konu Başlıkları: ▪️Bedenimizle İlişkimiz ▪️Duygular Ve Düşünceler ▪️İmajinasyon, İrade ▪️Pozitif Ve Negatif Duygular Ve Düşüncelerin Hayatımızdaki Etkileri 🗓️ 15 Ekim 2024 ⏰ Saat: 19:30 📍 Dernek Merkezi Ve İnstagram Canlı Yayın Selam Ve Sevgilerimizle 📍Adres: Tunalı Hilmi Caddesi Seğmenler İşhanı No: 96 Kat: 4 Daire: 14 Kavaklıdere/ANKARA

Enkarnasyon Nedir? Dr. Bedri Ruhsalman

Enkarnasyon Nedir? Enkarnasyon ete girmek demektir. Yani ruhların bir beden aracılığı ile belirmesidir. Böyle bir ilişki , ruh ile maddeyi birbirine bağlayacak olan bir aracıya ihtiyaç gösterir ki, buna Perispiri denir. Yani ruh, kendinde saklı olan tesir gücü ile, perispiri aracılığı ile ineceği dünyaların maddelerinden o dünyadaki yoğun bedenini kurar. Kaba madde ile sıkı bir bağlantı demek olan bedenlenme veya enkarnasyon olayı, dolayısı ile serbest irade ve şuurda da bir daralma ve bir nevi kararmaya sebep verir. Tekâmül ihtiyaçlarımızın belirli hale getirdiği bir takım tertipler, sevk edişler himaye ve yardım atmosferi içinde bir hayat mevzu bahistir. Ve dünyada bunlardan kurtulup kaçmak bizim elimizde olmaz. Enkarne olmuş varlık, bütün bu şuurlu tertip ve nizamın mana ve maksadından habersiz olarak bazı merhaleleri aşmak ve bir kısım yetenekleri geliştirme olanaklarına sahip olur. İstenilende zaten budur. Üstad isimli bedensiz bir dostumuz şöyle demektedir. ...

İnsan Nasıl Tekâmül Eder? Arad Salı Konferansı Yayını

  Ankara Ruhsal Araştırmalar Derneği tarafından halka açık ve ücretsiz olarak yapılan Salı Konferansının İnstagram yayınını izleyebilirsiniz. Arad salı konferansları 1990 yılından beridir aralıksız olarak düzenlenen, sadece pandemi döneminde ara verilen dernek faaliyetlerinden biridir. Günümüzde ayda bir kez olmak üzere bu konferanslar devam etmektedir. 16 Nisan 2024 tarihinde yapılan son konferansta "İnsan Nasıl Tekâmül Eder?" konusu işlenmiştir. Konferans İlan Metni: Konferanslara genellikle şöyle başlarız: konferans başlığında bulunan kelimelerin kavram karşılıkları nedir, bunları açıklayarak başlarız çünkü kavramlara yüklenen anlamlarda birleşmezsek anlatmak istediğimiz konunun anlamını aktarma imkanını da bulamayız. Dolayısıyla İnsan nedir ve tekamül nedir bu iki konuyu anlattıktan sonra insan nasıl tekamül eder konusunu anlatmaya başlayacağız. Tekamül gözlemlenebilir bir şey midir eğer öyleyse bunu gözlemleyebilir miyiz bu konuya değineceğiz. Tabii bu arada tekamül, en...